wtorek, 26 marca 2013

naleśniki

W dzisiejszym poście podzielę się Wami przepisem na pyszne naleśniki :)

Czego potrzebujesz?

150 g mąki
2 jajka
250 ml mleka
szczypta soli
woda mineralna lub zwykła woda
masło lub olej roślinny do smażenia




Jak przygotować?
Mąkę przesiać, dodać jajka, mleko i sól. Zmiksować, przykryć ściereczką i odstawić na 30 minut. Przed samym smażeniem dodać do ciasta wodę w takiej ilości aby uzyskać odpowiednią konsystencję ciasta (około 1/2 szklanki). Ciasto nie może być za gęste, bo będzie ciężko rozprowadzało się po patelni. Naleśniki smażyć z dwóch stron na średnio rozgrzanej patelni teflonowej z cienkim dnem, na małej ilości masła lub oleju roślinnego.



 Ja najbardziej lubię naleśniki z konfiturą :) Nie przepadam za naleśnikami z serem :)


Porady:
  • Naleśniki można smażyć od razu, nie czekając 30 minut, ale najlepsze są i najlepiej się smażą naleśniki z ciasta, które “odpoczęło”.
  • Naleśniki można smarować dżemem, musem jabłkowym lub smażonymi na maśle owocami np. brzoskwiniami. Można je też przekładać nadzieniem z sera białego (przepis poniżej).
  • Naleśniki z nadzieniem można składać w trójkąty lub zwijać w rulony. W takiej postaci można je odgrzewać na patelni na wolnym ogniu. Podawać np. z dodatkiem bitej śmietany lub kwaśnej i gęstej śmietany czy też jogurtem owocowym. Dobrze smakują posypane cukrem pudrem.



Przepis pochodzi ze strony:  http://www.kwestiasmaku.com

Życzę miłego naleśnikowania i smacznego wszystkim smakoszom! :)

10 komentarzy:

  1. Aaa, wczoraj robiłam naleśniki, jednakże uważam, że najlepsze są jeszcze na drugi dzień, kiedy kroisz w kosteczkę i podsmażasz drugi raz i po podgrzaniu posypujesz cukrem - dobre:D
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie jadłam naleśników na drugi dzień, muszę spróbować :)

      Usuń
  2. Uwielbiam naleśniki :) Niedawno miałam :P
    Choć ja wolę wersje z serkiem !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja nie przepadam za naleśnikami z serem :)

      Usuń
  3. też nie przepadam za nalesnikami z serem z konfuturą idealneee ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja za to wolę z serem i cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry należnik nie jest zły:D Poza tym lubię stronę, z której wzięłaś przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można znaleźć tam wiele ciekawych przepisów :)

      Usuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, jest mi bardzo miło, że zechciałaś/eś odwiedzić mojego bloga :) Na zadane pytanie odpowiadam pod postem. Pozdrawiam!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...